Test CF800-2 /X8S EPS
Test našega novega CF800-2 /X8S EPS z novo masko, novimi žarometi (dnevne luči)- facelift izvedba.
Po promocijski ceni 9.990€ - 500€ popusta = 9.490€
Objavljeno na portalu terenec.si: http://www.nastirihkolesih.si/test-stirikolesnika-cfmoto-x8-s-eps/
Tokrat smo naredili nekoliko drugačen test "terenca". Že nekaj časa smo si želeli preizkusiti štirikolesnika in tokrat se nam je uresničila želja, da smo dobili kitajskega CFMOTO X8-S EPS, ki je med evropskimi uporabniki zelo priljubljen. Omenjeni štirikolesnik ima zelo zmogljiv motor, veliko navora, konjev, tri različne načine pogona, vitel in veliko oddaljenost od tal.
Pri prevzemu štirikolesnika smo potrebovali nekaj minut, da smo se spoznali z novostmi, saj ima ta nekoliko drugače razporejene zavore, gumb za plin in ročico za upravljanje avtomatskega menjalnika. Vse štiri zavore lahko naenkrat uporabljamo s stopalko na desni nogi ali pa z ročico na levi strani krmila. Samo prednje zavore pa z desno zavorno ročico. Klasična ročica za plin tu odpade, saj ima le potisno stikalo, ki ga voznik potiska naprej s palcem desne roke.
Po prevoženih 20 do 30 kilometrih smo že pridobili več občutka pri vožnji v zavoje, po cesti in naslednji dan po gozdni poti. Iz previdnosti smo test začeli raje malce počasneje.
Vizualni izgled štirikolesnika pove, da to ni le igračka za velike fante, ampak je model X8-S EPS tudi zmogljiv "delovni konj", ki lahko preko vlečne kljuke vleče tudi do 150 kilogramov tovora, samo na prednjem in zadnjem zgornjem prtljažniku pa lahko nosi še dodatnih 105 kilogramov tovora. Lahko se ga uporabi tudi za športna tekmovanja ali samo za sproščanje odvečnega adrenalina.
Kljub masi 403 kilogramov je zelo okreten in k temu prispeva tudi krmilo s servo sistemom. Nanj so namestili velika 14 palčna platišča s pnevmatikami za offroad. Na prednji del štirikolesnika so v masko namestili LED luči, kar lahko pri kakšnih drugih znamkah samo sanjamo.
Kot smo že omenili, je X8-S EPS pravi terenec, saj je od tal oddaljen najmanj 270 milimetrov in lahko premaga vstopni kot naklona do 25 stopinj. Na desni polovici krmila sta dve vsestranski stikali, s katerima preklapljamo med dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom, za boljši oprijem v težkih pogojih pa lahko tudi zapremo diferencial. Vzmetenje spredaj in zadaj je neodvisno, za udobje pa poskrbijo tudi plinski amortizerji.
Za vožnjo po asfaltu smo koristili dvokolesni pogon. Štirikolesni pogon smo vklopili, kadar smo zapeljali na makadam ali gozdno pot in si s tem zagotovili maksimalni oprijem koles na podlagi.
Kitajski štirikolesnik CFMOTO X8-S EPS je sestavljen kakovostno, robustno, hkrati pa je sposoben marsičesa. Nismo ga želeli gnati v skrajnosti ali z njim riti po blatu, saj nimamo veliko izkušenj s štirikolesniki in offroad vožnjo. Uporabili smo ga kot občasni avanturisti, ki si želijo malce več užitkov po brezpotjih. Zelo zahtevnim avanturistom ali lastnikom, ki ga potrebujejo za delo, pa pride prav tudi vitel, ki nam ga na testu na srečo ni bilo treba uporabiti.
Motor je zelo odziven, saj ima veliko moči, k temu pa pripomore še visok navor. Za varno ustavljanje poskrbijo zavorni diski spredaj (dvojni) in zadaj (enojni). Zavore so hidravlične, a ne smemo pozabiti, da ima štirikolesnik maso 403 kilogramov in se kljub dobrim zavoram ne bo ustavil takoj.
Prostornina štiritaktnega (dvovaljnega) motorja znaša 0,8-litra (800 kubikov) in ima z blokado 14,8 kW. Tisti, ki potrebujejo zmogljivejši motor, se lahko odločijo za odstranitev blokade in s tem pridobijo skupno kar 46 kW (63 KM) in 72 Nm navora pri 6.000 vrt./min. Namen odstranitve blokade ni v tem, da bi dosegali visoke hitrosti ali končno hitrost 120km/h, saj štirikolesnik z offroad pnevmatikami ni za divjati, ampak izključno za pridobitev zmogljivejšega štirikolesnika. Motor je hlajen vodno in nikakršne bojazni ni, da bi se pri počasni vožnji ali stanju pri miru prekomerno pregreval ali uničil. Menjalnik je avtomatski, s pretikanjem ročice naprej/nazaj (kot pri osebnih vozilih) pa izberemo smer vožnje.
Za zaključek lahko rečemo, da smo bili presenečeni nad zmogljivostjo štirikolesnega pogona, samo močjo in dobro izgradnjo motorja. Pred krmilom je nameščen večji LCD prikazovalnik za hitrost, vrtljaje, stanje goriva, temperaturo, način pogona in prikaz vseh opozorilnih lučk. Ne moremo pa pozabiti na prednje LED luči in veliko udobja za dva potnika (voznika in sovoznika). Proti koncu testa nam je štirikolesnik CFMOTO X8-S EPS postajal vedno bolj všeč, saj smo vsakič bolj uživali po brezpotjih. Ta štirikolesnik je namenjen vsem tistim, ki resnično potrebujejo zmogljivega delovnega "konja" ali avanturistom, ki znajo uživati v naravi in gozdnih poteh, brez da bi jih uničevali ali povzročali škodo kmetom.
Uradni zastopnik za Slovenijo je: RPM TEAM d.o.o., CFMOTO CENTER SLOVENIJA, Cesta v gorice 36, Industrijska cona Vič, Ljubljana
Cena testnega štirikolesnika: 9.575 evrov.
Specifikacije
Motor: 0,8-litrski EURO3
Moč: 46 kW (63 KM) pri 6.700 vrt/min
Navor: 72 Nm pri 6.000 vrt/min
Menjalnik: avtomatski
Pogon: dvokolesni, štirikolesni in zapora diferenciala
Zavore: diski spredaj in zadaj
Prostornina posode za gorivo: 23 litrov
Gorivo: bencin
Oddaljenost od tal: 270mm
Masa vozila: 403 kg
Platišča: 14 palcev
Posnetek vožnje: https://www.youtube.com/watch?v=eObfmUmwW3Q